22 Ağustos 2007 Çarşamba

KREDİ KARTI YILLIK AİDATININ İPTALİ İÇİN BANKAYA BAŞVURUN

Antalya Tüketici Sorunları Hakem Heyeti, bir banka tarafından tüketiciden tahsil edilen yıllık kart aidat bedelinin, haksız olduğuna ve bedelin tüketiciye iade edilmesine karar verdi. Gülsen Güvenç, bir banka şubesinden aldığı kartına, yıllık üyelik aidatı adı altında 30 YTL borç eklendiğini belirterek, haksız olduğu ve paranın kendisine iadesi talebiyle Antalya Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Başkanlığı’na başvurdu. Şikayeti inceleyen heyet, “Sözleşmede kart hamilinin haklarını zedeleyici ve kart çıkaran kuruluş lehine tek taraflı haksız şartlar sağlayan hükümlere yer verilemez” hükmü uyarınca şikayetlinin eyleminin gerek bu yasa, gerekse tüketici yasasının ilgili maddesinde ifadesini bulan düzenlemeye aykırı olduğunu belirtti.

İSTEYENE İADE EDİLİYOR
Bu arada bazı bankalar yıllık kart aidatı bedelini, gerekli başvuru yapıldığı takdirde iade ediyorlar.

TÜKODER: EMSAL TEŞKİL EDİYORTÜKETİCİ
Koruma Derneği Antalya Şube Başkanı Avukat Abdullah Özçulcu, emsal teşkil eden bu karardan sonra üyelik aidatı, kart bedeli, hesap işletim ücreti gibi gerekçelerde bankaların müşterilerinden aldığı paraları iade etmesi gerektiğini söyledi. Bankaların bu yöntemlerle tüketicilerin cebinden heryıl 2-3 milyar YTL’sinin gasp edildiğini ileri süren Özçulcu, “Haksız olarak tüketiciden tahsil edilen 30 YTL’lik kart aidat beledilen tüketiciye iade edilmesine oy birliğiyle karar verildi. Bu karar benzeri konularda da emsal teşkil etmekte olup, kendilerinden kart bedeli, üyelim aidatı, hesap işletim ücreti gibi adlarla haksız para kesilen tüketiciler önce ilgili bankaya başvurup söz konusu bedelin iadesini istesinler. Bu talep yerine getirilmez ise, doğrudan veya TÜKODER aracılığı ile bulundukları il veya ilçenin hakem heyetine başvursunlar” dedi.

1 yorum:

internetçi dedi ki...

Kredi kartını iptal ettirdim kart ücreti aldı şerefsizler.. hscb nin sözde avantage kartını.. Sonrada tuvalete attım gitti..